söndag 27 januari 2019

härlig helg

jag älskar helger när vi myser ja och barnen. fast helger går så fort. vi skulle gått på bio men kom överens att de fanns ingen som vi ville se så vi beslutade att vänta till nästa helg.Linn åkte till en kompis/extra syster fredas fast före hon åkte så var hon och jag iväg för att handla lite mat ,även köpa med en hamster till Ellen som hon ville köpa. vi unnade oss även pizza.Efter lite mys så tog jag Linn i bilen körde först till Åmål där vi lämnade lite vinterskor och jackor som skulle åka till Göteborg med en kvinna vid namn Harriet där hon skulle ge till hemlösa.De känns varm att kunna ge till nån som kan bli varm då blir ja varm i hjärtat. sen vidare till kompisen med Linn. Hem och se på talang med Maja ,Minonna,Ellen .Moa och Lea satt och målade i Moas rum.

På lördag var de som vanligt mitt älskade melodikryss och slapp fram till Maja skulle åka med Walle och handla sin present i Karlstad och skulle även äta ute och mysa med sin pappa ,köpa present till sin kompis, då hon skulle på kalas på kvällen, Hon åkte ca 12.15 och hemma igen 15.30.

Då hade jag beslutat att försöka göra fint uppe i vårt tvrum/sovrum så Moa och Lea fick göra oss middag. Skönt att göra ordning å få greja och känna matdoften sprida sig upp till mig .

jag hann även greja lite i köket då de behövdes en hylla vi spisen som tur va hade min jobbarkompis 2 st så en är på plats den andra kommer dit på tisdag.

Även spänd förvänta då mitt kök på jobbet har blivit lite större yta och lite omorganisation.så nu längtar ja till jobbet extra mycket få greja om där lite.
'får inte till bilder hur de blev
men lovar att fixa till de. kommer försöka imorgon hoppas ni är rädda om er och varann.
kär vackert i trafiken och tänk på halkan var ute i tid. kramar i massor från mig

3 kommentarer:

  1. Jätteroligt att följa din blogg!
    Kram från läsare i Gbg : )

    SvaraRadera
  2. Vill du inte blogga mer...?

    SvaraRadera
  3. Hej Maria
    Började läsa din blogg häromdagen och kunde inte sluta. Vilken jätteresa Du gjort. Separationer, flera flyttar som inte alltid är så lätt med barn i skolåldern samt därtill en operation. Inte helt lätta uppgifter. Men du har visat att allt går. Jag hoppas du känner att du landat nu och att allt är bra med dig och barnen. Jag och många med mig uppskattar din blogg, det känns som den är nödvändig för alla som kanske har varit med om liknande händelser i livet, att se att allt ordnar sig på ett eller annat sätt. Man är inte ensam. Ha en fortsatt bra dag, sköt om dig så hoppas jag på att hinner blogga en rad eller två. Varm kram till dig och alla dina goa barn

    SvaraRadera