tisdag 15 januari 2019

Då ja kan må bra!

 Energi tjuvar de finns de tyvärr gott om men de finns även de som ger go energi .
Så nu har ja beslutat att göra mig den tjänsten att mina barn och jag ska bara ta energi från de som ger oss bra energi.
Skulle även vilja göra en liten hönsgård och kunna ha höns hemma hos oss,även hästar saknar ja men får väll bli att eventuellt börja travskolan.
Sitter i dagsläget i mitti city i karlstad medan Linn och Moa är och kollar på Sundsta gymnasiet.Min Moa har beslutat att ta och börja om gymnasiet i aug 2019 och då blir de estetiska bild hon älskar att rita och mår bra av de .Klart hon gillar barn och tyckte hennes praktik tid med förskole barn va bra.

Men de kändes ändå inget kul trotts bra mentorer å praktikplats.Men de viktigt att man mår bra i hela 3 år.Linn ska ju också gå gymnasie till hösten. så då passade hon på att gå med och kolla på estet teater och även bild. ska bli spännande och få se hur de tycker de varit i eftermiddag när ja hämtar dom.

Lea hon läser på nobel till frisör. Min Linn vill egentligen läsa lite allt möjligt så får se vad de blir för linje medan Maja trots hon bara går i 7 an vill läsa till kock så de kul att se om de håller i sig.

Igår va ju de hem en murare för att se hur mycket arbete de är att göra den funktionsduglig och de skulle inte va några problem sa Fredrik som han heter, han skulle hem och göra en kalkyl för va de skulle kosta .

Detta lilla goa hus som har lite arbete för att få de mysigt älskar vi och bo i vill gärna få de så som mina drömmar vill. som ny brädfodring , en altan och ett lite bättre kök med utgång även i den gamla köksdörren som nu är mest som kall drag .
 Att vi har några på besök från andra sidan är lite charmig fast samtidigt lite retsamt då ja inte alltid vet va de vill mig.Kan sitta i köket och helt plötsligt luktar de cigarett rök och ingen röker av oss eller att de skulle komma utifrån.
Men att ha nån som måste röka när ja sover är mindre kul och lite skrämmande. Ja har inte blivit tokig är bara så att ja tror på de övernaturliga och spådom seanser och healing.

Älskar att se på de okända och är stort fan av både Pierre och Terry de är så underbara att få se.
Nu luktar de mat i från alla håll så ja ska se va magen kan få i sig och sen får de bli en skön promenad om de inte är iskallt. temperaturen visar på -4 grader så vi får se va de blir eller så kanske ja byter ställe och löser lite korsord då de också ger mig energi ..

Eller så sätter ja mig och gör lite planer för nästa veckas matsedel för mina älskade barn och pedagoger på jobbet. Eller hur man kan bäst gör bra sko och klädes förvaring i hallen då vi är så många.
Mina älskade grannar de betyder också mycket de bryr sig om hur vi mår som familj och var inne där på ett fika besök och när man gick ut därifrån så behövde man inte äta mer den dagen de va bullar kakor och godis.
Ha de nu gött då höres vi säkert imorgon kramar från mig.
Ps skrivit om allt å inget men nu känner ja att jag är på banan igen kram å hej kan trösta er att mitt snopp sugrör har tyvärr min lilla Beylies tuggat sönder antagligen skämdes han för sin matte som hade ett sånt .

2 kommentarer:

  1. Hej! Hur ser barnens umgänge ut med deras pappa? Förstår att det blivit ansträngt er emellan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja de kunde varit bättre .han har dom när han tycker , och han hämtade 1 barn för att fira hennes födelsedag kl 12,15 och en va hon hemma igen 15,30 och då hade de ändå haft 1 timme dit och 1 timme hem så då ser du lite hur väl han prioriterar umgänge

      Radera